Jennifer Zamudio: Die Hartklop van ZAMJAM

Spread the love

In die lewendige tapisserie van Suid-Afrikaanse musiek skyn min kunstenaars so helder of outentiek soos Jennifer Zamudio. Met haar unieke mengsel van pop- en kontemporêre klanke, wat sy liefdevol “ZAMJAM” noem, het Zamudio ’n nis geskep wat diep aanklank vind by gehore regoor die land. Haar reis van ’n musikaal ingestelde kind tot ’n gevierde onafhanklike kunstenaar is ’n bewys van veerkrag, passie en ’n onwrikbare toewyding aan haar kuns. In hierdie eksklusiewe artikel vir The Vocalist Magazine delf ons in die lewe, inspirasies en aspirasies van ’n kunstenaar wie se musiek net so opreg is as wat dit aansteeklik is.

Vroeë Vonkies en Musikale Wortels

Jennifer Zamudio se liefde vir musiek is aangesteek in die warme, gemeenskaplike byeenkomste van haar kinderjare. “My Pa was die een wat lief was om te sing, en ek het by hom ingeval en so die ‘vermaker’ geword by huiskuiers,” vertel sy met ’n glimlag. Hierdie vroeë optredes, dikwels by vriende se huise, was waar Zamudio se passie wortel geskiet het. Geskenke van kitare van haar pa se vriende en lesse van haar suster se kêrel het haar aan die instrument voorgestel wat haar kreatiewe metgesel sou word. “Ek weet nie wie was meer opgewonde vir daardie ‘opsitkers kuiers’ nie—ek of my suster,” lag sy, “want ek kon darem vir ’n rukkie musiek maak!”

Ten spyte van hierdie vroeë vonk, was musiek aanvanklik nie as ’n lewensvatbare loopbaanopsie gesien nie. Zamudio se ouers het al vier hul kinders na die Universiteit van Stellenbosch geneem vir loopbaantoetse, waar Uitvoerende Kunste ’n perfekte 10/10 vir haar behaal het. Tog het maatskaplike verwagtinge haar na die weermag gelei. “Sing was nie ’n opsie nie,” reflekteer sy. Dit was eers tydens ’n deurslaggewende oomblik by ’n militêre modeparade, waar ’n vreemdeling vir haar die telefoonnommer van Anneli van Rooyen se musiekskool gegee het, dat Zamudio se pad begin verander het. “Daardie dame het vir my gesê ek moet my sangtalent verder neem,” sê sy. Dit het gelei tot sanglesse by Promusik en uiteindelik haar bedanking uit die weermag in 1997 om musiek voltyds na te streef.

’n Deurbraak by KKNK

Zamudio se loopbaanbepalende oomblik het in 2000 by die Klein Karoo Nasionale Kunstefees (KKNK) gekom. As ’n nuweling, gewapen met haar debuutalbum Leef, het sy die harde werklikheid van gekanselleerde optredes weens swak kaartjieverkope in die gesig gestaar. Ongeag hiervan, het sy elke geleentheid aangegryp om op oop verhoë op te tree. “Ek het myself beskikbaar gestel vir enige tydgleuf as ’n kunstenaar nie opdaag nie,” sê sy. Haar volharding het vrugte afgewerp toe Lydia Winchester, ’n bekende PR-figuur, haar optrede by die RSG-verhoog bygewoon het sonder dat Zamudio hiervan bewus was. “Sy het my haar nommer gegee en gesê ek moet haar kom sien wanneer ek terug is,” herroep Zamudio. Daardie ontmoeting het gelei tot haar eerste platekontrak, ’n keerpunt wat haar plek in die bedryf versterk het.

Haar raad aan aspirant-kunstenaars? “Moet nooit opgee nie. Jy kan nie met elke terugslag in ’n hoekie gaan sit en huil nie. Staan op, staan sterk, en druk deur.”

Die Skep van die ZAMJAM Klank

Zamudio se musiek is onmiskenbaar haar eie, gedefinieer deur haar selfgeskepte genre, ZAMJAM—’n samesmelting van pop- en kontemporêre invloede wat sy “POPKON” noem. “Dit klink soos ek; niemand anders kan so klink nie,” sê sy selfversekerd. Haar kreatiewe proses is diep persoonlik, dikwels aangespoor deur ’n enkele liriek of melodie wat weke lank in haar kop bly. “Ek beskou myself nie as ’n tradisionele liedjieskrywer nie,” erken sy. “Ek skryf vir myself. Elke lied is ’n wonderwerk, en ek hou dit naby my hart.”

Haar lirieke, dikwels deurdrenk met temas van liefde—of dit nou nuutgevonde, ware of verlore liefde is—mik om universeel te verbind. “Ek luister na waaroor mense praat,” verduidelik sy. “Liefde is iets waarmee almal kan identifiseer.” Hierdie balans tussen persoonlike uitdrukking en gehoorverbinding is ’n kenmerk van haar werk. Een van haar vroegste liedjies, Hart se loper, bly ’n aanhanger-gunsteling 23 jaar later. “Ek noem dit my ‘klein jakkalsie,’” sê sy liefdevol. “Ek dink nie ek sal hom ooit kan afskud nie, ook nie dat ek dit wil doen nie.”

Onvergeetlike Optredes

Zamudio se verbintenis met haar gehoor is elektries, nêrens meer duidelik as in ’n onvergeetlike optrede in Bloemfontein nie. “Van die eerste noot af was die skare by my—hulle het saamgesing, gedans, die energie was bo alle verbeelding,” herroep sy. Hierdie sinergie met haar gehoor is wat haar dryf. “Ek is lief vir mense, en die interaksie tydens en na ’n vertoning is ongelooflik,” sê sy. Haar benadering tot lewendige optredes is organies en outentiek. “Voorbereiding het tweede natuur geword,” verduidelik sy. “Ek hou dit eerlik en persoonlik om eg te bly met my gehoor.”

Die verhoog, sê sy, is haar speelplek. “Dit maak nie saak waar dit is nie—ek leef, lag en dans daar.”

Uitdagings as ’n Onafhanklike Kunstenaar

As ’n onafhanklike kunstenaar het Zamudio haar deel van uitdagings in die gesig gestaar. “Om ’n musiekloopbaan te bestuur is op sigself ’n uitdaging,” sê sy. “Onafhanklik wees beteken jy moet meer kreatief wees in hoe jy jou besigheid bestuur.” Haar pa se wysheid—“Niemand kan suksesvol wees met net agt ure se werk per dag nie”—klink waar in haar onverbiddelike werksetiek. Tog bly sy pragmaties oor terugslae. “Ek fokus nie op moeilike tye nie,” sê sy. “Jy kan nie jou loopbaan in ander se hande laat nie. Wees waaksaam en weet jy is tot meer in staat as wat jy dink.”

Selfsorg is ook ’n prioriteit. Zamudio omring haarself met positiwiteit—positiewe mense, gedagtes en inhoud. “Gesondheid beïnvloed alles, veral as kunstenaar waar fisiese gesondheid jou inkomste kan raak,” merk sy op. Bo alles put sy krag uit haar geloof. “Om naby ons Vader te leef, is waar my krag vandaan kom.”

Die Bou van die ZAMJAM Gemeenskap

Zamudio se verbintenis met haar aanhangers, wat sy liefdevol “ZAMJAMMERS” noem, is gegrond op liefde, respek en waardering. Sosiale media platforms soos Facebook en TikTok is haar speelgronde om met haar gemeenskap te skakel. “Dis wonderlik om te praat met mense wat lief is vir wat jy doen,” sê sy. “Om te hoor hoe hulle my musiek ervaar of om saam te lag in ’n regstreekse sessie is onbetaalbaar.”

Haar benadering tot gemeenskapsbou is eenvoudig maar diepgaand: skep ’n ruimte waar almal insluit voel. “In die ZAMJAM wêreld is daar elke dag sonskyn en liefde,” sê sy. “Ons korrigeer of kritiseer niemand nie; ons maak dit net lekker. ZAMJAMMERS ROCK!”

’n Nalatenskap van Hart en Veerkrag

Met die oog op die toekoms is Zamudio opgewonde oor die ontwikkeling van haar klank en die moontlikhede wat voorlê. “My stem het die meeste ontwikkel oor tyd,” reflekteer sy. Alhoewel sy oop is vir nuwe rigtings, bly sy gegrond in haar artistieke integriteit, versigtig oor hoe tegnologie, soos KI, in haar kreatiewe proses geïntegreer word. “Dit kom met ’n verantwoordelikheid,” sê sy.

Haar boodskap aan Suid-Afrikaanse gehore is een van openheid en avontuur. “Moet nie alles op jou sosiale media feed as ’n gegewe aanvaar nie,” adviseer sy, en herhaal Rod Stewart se sentiment: “Mense koop wat hulle sien.” Sy moedig aanhangers aan om nuwe musiek te soek en die drome agter elke lied te respekteer.

Wat haar nalatenskap betref, hoop Zamudio om haar hart en siel deur haar musiek agter te laat. “Ek wil onthou word vir my volharding,” sê sy. “Jy kan nie dat terugslae jou definieer nie. Staan op, staan sterk, en hou aan.” Met haar aansteeklike energie, outentieke stem en onwrikbare vasberadenheid verlig Jennifer Zamudio se ZAMJAM steeds die Suid-Afrikaanse musiektoneel, een opregte noot op ’n slag.


Discover more from Vocalist

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Be vocal and leave a comment?